Direktlänk till inlägg 1 september 2010

stress...sveda i magen...varför inte tänka till innan!

Av baraenjeppe - 1 september 2010 10:57

Jaja...Jeppe är smart..NOT

Stressad, vet att jag har "känslig mage"..och numera e sämre på att hantera stress...vad göra? Meditera, äta kokt torsk..vara snäll mot magen?..Träna och sedan ta ett varmt bad/lägga sig på soffan med värmekudden på magen..



NEJ..städa..äta snabbt och dåligt...hoppa över frukosten..  

Smisk skulle jag ha!


NU blir det pepsid duo och bananer/verum fil och MEDITATION...bättre sent en aldrig...men varför kan man inte vara smart nog att se till att det inte uppstår?  



 
 
riesling

riesling

1 september 2010 13:10

Ja, Jeppe, Du dum !!

http://riesling.bloggplatsen.se

baraenjeppe

1 september 2010 15:10

R//Ja, Jeppe MYCKET dum!

 
Hypofysen

Hypofysen

1 september 2010 21:24

Jag ska ge dig ett kanontips som jag själv trillade över. Fick ofta magkatarr förr fast jag sköter mig ganska bra vad gäller mat. När det kommer till stress är jag oftast inte medveten om den själv har jag märkt sista året. Nu äter jag aldrig syrahämmmande längre. Jag började dricka utspädd äppelcidervinäger i samband med 1-2 måltider om dagen. Det står på Druvans flaskor hur man ska späda. Eftersom magen är sur när det blir sådär ska man dricka cidern för surt+surt=basiskt :) Syrahämmande har en hel del bieffekter o äppelcidern är nyttig o sänker GI:t på snabba kolhydrater. Det är inte så gott men tänk på allt du inte kan äta när det slår till... Hoppas du mår bättre snart! Lider med dig.

http://hypofysen.blogg.se

baraenjeppe

2 september 2010 10:25

Tack för tipset, skall testa det!
När du dricker det, äter du "som vanligt" då?.
Dricker du det även när du är bra i magen?

 
EmilyStrange

EmilyStrange

1 september 2010 22:30

du fick mig just att tänka på att jag också borde varva ner lite grann. har haft det jäkligt hektiskt det senaste. men torsk är alltid gott, stressad eller ej ;)

http://www.emilythestrange.se

baraenjeppe

2 september 2010 09:16

Stress e inte bra! för mig numera så sover jag bra, funkar bra i övrigt...men magen gillar INTE stress...Ja Torsk är mumma!

 
Ingen bild

susanna55

2 september 2010 17:39

Det finns en annan huskur som hjälper mot smärtan i magen vid magkatarr: mosa en banan, riv en potatis, blanda med en kopp vatten och koka i 1 min. Låt svalna av lite och ät. Enkelt! Annars hjälper LCHF kosten bra mot katarren.

 
baraenjeppe

baraenjeppe

2 september 2010 17:44

susanna//
Jag skall faktiskt gå över och prova den snart...hade tänkt börja i helgen, nu kör jag filmjölk med dofilus eller vad det heter ngra dagar...sedan skall jag börja...har läst in mig och tagit lite recept från en bra sida...!
urk det lät inte mumsigt ditt tips, men jag provar endå ;)
http://www.lchfrecept.com/

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

noboytoy

2 september 2010 22:03

H: jag fick samma tips av pappa, äppelcidervinäger. Jag har aldrig haft så ont i magen som när jag började med det. Pappa fick dåligt samvete, stackarn men för vissa funkar det tydligen.

Jag har själv problem med "jag måste bara"...

 
Hypofysen

Hypofysen

4 september 2010 01:39

Jeppe: Ja, jag åt som vanligt. Höll på med det en period men efter har jag inte behövt. Inte haft magkatarr sen dess trots att jag känner mig väldigt pressad just nu o äter tuggummin halva dagarna. Även mina migräntabletter brukar utlösa det ganska snabbt men inget har hänt. ( Peppar, peppar..)
Nbt: Jag fick lite illamående de första dagarna men sen märkte att det funkade o illamåendet försvann ungefär då.

http://hypofysen.blogg.se

baraenjeppe

6 september 2010 11:05

De på min hälsokostaffär sa att jag inte skulle ta det vid sveda i magen.
HMm....lurigt det där, får väl prova i allfall.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards