Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Bildt/Billström

Av baraenjeppe - 25 januari 2011 11:04

Som ingen ungått har wikileaks dokument visat att Amerikanska Källor gjort gällande att Bildt+BIllström sagt nedlåtande saker om Irakier


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/svenska-uttalanden-vacker-stark-kritik_5881647.svd


Vän av ordning undrar ju varför båda inte vill säga JA eller NEJ om man uttryckt sig så...


Jag citerar inte gärna SD-Åkesson, men detta är nog ganska talande tyvärr !


"Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson säger att det Bildt och Billström ger uttryck för är sådant som han och hans partikollegor hört från moderata partimedlemmar i riksdagen och ute i landet under lång tid.

– Därför blir jag inte speciellt förvånad, för vi hör ganska ofta att man egentligen har en ganska kritisk syn på invandring. Det som retar mig är att man pekar finger på oss från talarstolen och hånar oss för saker som man själv tycker"

Detta citat taget från denna artikel :

http://www.svd.se/nyheter/partiledarna-tysta-kring-flyktingavslojande_5883237.svd

 
 
Vikki

Vikki

25 januari 2011 12:57

Jag hoppas verkligen att de inte sagt så,för det är förfärligt, verkligen ett förfärligt påstående!

http://vickileh.bloggagratis.se

 
Gubbfan

Gubbfan

26 januari 2011 09:19

Det förvånar inte om de sagt så. Det är ju bara ett uttryck för den människosyn man har inom stora delar av alliansen.
Framgångsteologerna har ett starkt fäste inom borgerligheten.
Man kan finna samma främlingsrestriktiva hållning bland "hederliga arbetare" också. Min tro är att SD/BSS-arna med Åkesson i spetsen har sina möjliga nya röster bland fd sosseväljare.

Det är bara jobbigt med detta smygande med åsikterna. Bättre att de sa rent ut.

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

baraenjeppe

26 januari 2011 12:21

Har väldigt svårt att förstå att vänsterflanken innom FP kan köpa detta...men tyvärr verkar betong"liberalerna" tagit över detta parti...suck
Delar din teori att nya röster för SD kommer att komma från fd sossar..

 

baraenjeppe

26 januari 2011 10:43

ja jag såg den..herregud vilken hycklande människa

 
pinkozzy

pinkozzy

26 januari 2011 11:03

Jag tror att moderaterna är blåbrunare än de vill ge sken av. De vill inte förknippas med SD, men har i grunden ganska lika åsikter. Fråga moderater på stan får du se.

http://www.pinkozzy.bloggagratis.se

baraenjeppe

26 januari 2011 12:22

Va du menar att det "nya arbetarpartiet" inte har rent mjöl i påsen? ;)

 
Ingen bild

noboytoy

28 januari 2011 10:40

Minns "valstugereportaget" där moderater yttrade rasistiska åsikter när kameran stängdes av.

Då ville man göra gällande att det var "individer" med andra åsikter än moderaterna som de företrädde.

Så var det det..?

baraenjeppe

28 januari 2011 11:09

Ja det kan man undra...
Kom inte ihåg, men var det inte fler partier en moderaterna som gjorde likadant?

 
Ingen bild

noboytoy

28 januari 2011 18:41

Jeppe: jo, jag har också för mig att det var fler partier men jag vågar inte sätta min förmögenhet på det..

Hur eller hur så var det moderaterna som blev mest uppmärksammade. Tror att det var under Bo Lundgrens tid..?

baraenjeppe

29 januari 2011 17:15

jo det var väl inför valet 2002? tror det var enstaka sossar och centerpartister? som även de var ute och cycklade, men då moderaterna var så många som tyckte så så slapp de andra undan om jag inte missminner mig helt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:50

  Såja, här är varför lilla kråkungan fick heta Wiehe om nu någon inte listat ut det ;) ...

Av baraenjeppe - 5 juli 2012 18:40

Kom hem i dag från landet, såg en liten kråkunge på vägen utanför. Bilarna vejde och var försiktiga, jag lyfte upp den i en liten skogsdunge, på eftermiddagen stog han/hon kvar i dungen...jag kollade vingarna som inte var brutna, och vad jag för...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 19:04

  Såja, en favvolåt som jag bara kännde att jag ville dela med mig ;) ...

Av baraenjeppe - 21 juni 2012 18:38

Finns fyra anledningar att jag inte skrivit här på länge! 1) Har just klarat och hanterat det faktum att jag är alkhoholberoende...   Har nu varit fri från skiten i fem måndader, inget är givet såklart, kanske halkar jag tillbaka igen, men jag...

Av baraenjeppe - 26 maj 2011 20:18

King.com   suck...en sida med en massa spel, förströelse....lyckades tyvärr hitta "keyword" där, ett spel där man skall skapa ord...i går började jag vid nio på kvällen...sedan helt plötsligt var klockan midnatt...   Den som slår mina 80.002 ...

Ovido - Quiz & Flashcards